Engelbert Thaler
Singer-Songwriters
Music and Poetry in Language Teaching
ab
31,20 €
inkl. MwSt.
“The times they are a-changing”: Who would have expected Bob Dylan to receive the Nobel Prize for Literature – as the first songwriter ever? And the “British Bob Dylan”, i.e. Donovan, stated: “Wir haben die Poesie, die Philosophie und Literatur, wir haben Mythen und Legenden in das Musikbusiness gebracht.”
These are some of the reasons why this book is dedicated to the use of songwriters in English Language Teaching. As all edited volumes in the SELT (Studies in English Language Teaching) series, it follows a triple aim:
1. Linking TEFL with related academic disciplines,
2. Balancing TEFL research and classroom practice,
3. Combining theory, methodology and exemplary lessons. This triple aim is reflected in the three-part structure of this volume: Part A (Theory), Part B (Methodology), Part C (Classroom) with six concrete lesson plans.
These are some of the reasons why this book is dedicated to the use of songwriters in English Language Teaching. As all edited volumes in the SELT (Studies in English Language Teaching) series, it follows a triple aim:
1. Linking TEFL with related academic disciplines,
2. Balancing TEFL research and classroom practice,
3. Combining theory, methodology and exemplary lessons. This triple aim is reflected in the three-part structure of this volume: Part A (Theory), Part B (Methodology), Part C (Classroom) with six concrete lesson plans.
“The times they are a-changing”: Who would have expected Bob Dylan to receive the Nobel Prize for Literature – as the first songwriter ever? And the “British Bob Dylan”, i.e. Donovan, stated: “Wir haben die Poesie, die Philosophie und Literatur, wir haben Mythen und Legenden in das Musikbusiness gebracht.”
These are some of the reasons why this book is dedicated to the use of songwriters in English Language Teaching. As all edited volumes in the SELT (Studies in English Language Teaching) series, it follows a triple aim:
1. Linking TEFL with related academic disciplines,
2. Balancing TEFL research and classroom practice,
3. Combining theory, methodology and exemplary lessons. This triple aim is reflected in the three-part structure of this volume: Part A (Theory), Part B (Methodology), Part C (Classroom) with six concrete lesson plans.
Autor:inneninformation:
Prof. Dr. Engelbert Thaler ist Inhaber des Lehrstuhls für Didaktik des Englischen an der Universität Augsburg. Seine über 500 wissenschaftlichen Publikationen befassen sich mit Verbesserung der Unterrichtsqualität, Lehrerausbildung, Medien- und Literaturdidaktik, interkulturellem Lernen, Entwicklung von Lehrwerken.
These are some of the reasons why this book is dedicated to the use of songwriters in English Language Teaching. As all edited volumes in the SELT (Studies in English Language Teaching) series, it follows a triple aim:
1. Linking TEFL with related academic disciplines,
2. Balancing TEFL research and classroom practice,
3. Combining theory, methodology and exemplary lessons. This triple aim is reflected in the three-part structure of this volume: Part A (Theory), Part B (Methodology), Part C (Classroom) with six concrete lesson plans.
Autor:inneninformation:
Prof. Dr. Engelbert Thaler ist Inhaber des Lehrstuhls für Didaktik des Englischen an der Universität Augsburg. Seine über 500 wissenschaftlichen Publikationen befassen sich mit Verbesserung der Unterrichtsqualität, Lehrerausbildung, Medien- und Literaturdidaktik, interkulturellem Lernen, Entwicklung von Lehrwerken.
ISBN | 978-3-8233-8238-6 |
---|---|
EAN | 9783823382386 |
Bibliographie | 1. Auflage |
Seiten | 209 |
Format | kartoniert |
Ausgabename | 18238 |
Auflagenname | -11 |
Herausgeber:in | Engelbert Thaler |
Erscheinungsdatum | 16.07.2018 |
Lieferzeit | 2-4 Tage |
„Wer auf hohem Niveau mit neuer Perspektive Literatur unterrichten will, ist mit diesem Buch sehr gut ausgerüstet.“
Praxis Fremdsprachenunterricht / 13.01.20
„Insgesamt besticht die Veröffentlichung durch eine facettenreiche Auswahl an Beispielen für die Unterrichtspraxis, die bei der Bearbeitung verschiedener Aspekte zur Thematik Singer-Songwriter eine Rolle spielen könn(t)en.“
Fremdsprachen Lehren und Lernen/Englisch 48,2 (2019) / 25.10.18